Project Description
Tuleviku tegijad
Loo oma tulevik alustades robootikaga juba lasteaias
- STEAM haridus – teaduse, tehnoloogia, inseneeria, kunsti ja matemaatika lõimimine
- Akrediteeritud õppekava– HTM tegevusluba
- Fookus laste vajadustele – lastest lähtuv ja õppemetoodika ja paindlik tegevuskava
- Professionaalsed õpetajad – õpetamise ja elukogemusega õpetajad, kellel on kogemusi erinevates eluvaldkondadest
- Tuleviku planeerimine – projektitegevuse kaudu tutvustame lastele erinevaid tulevikuvõimalusi, ameteid ja harjutame meeskonnatööd.
ROBOOTIKA RING
Loo oma tulevik alustades robootikaga juba lasteaias
** Robootika valdkond muutub ülimalt kiiresti ning tulevad uued ja põnevad robotid! Olles loovad ja paindlikud püsime eesmärkide saavutamise suhtes rajal, kuid jätame endale õiguse vahetata kasutatavaid roboteid uute vastu ja uuendada tunniplaane seega pakkudes lastele rohkem mitmekesisust kui on kirjas õppekavas.
ÕPPEKAVA ÜLDOSA**
1. Õppe eesmärgid
1. Robootika huviringi õppekava eesmärgiks on tehnilise hariduse
propageerimine eelkooliealiste- ja koolilaste seas ning huvi tekitamine
loodusteaduse ja tehnoloogia vastu.
2. Läbi erinevate loovülesannete laste koostöö, esinemis-, meeskonnatöö ja
suhtlemisoskuse arendamine.
3. Positiivse keskkonna loomine, kus lapsed vabalt väljendavad ja avavad ennast,
loovad uusi asju ja teadmist, teevad järeldusi, analüüsivad ennast.
4. Enesekindluse, järjekindluse, julguse ja püsivuse arendamine.
5. Tööoskuste kujundamine.
6. Erineva emakeelega laste hea läbisaamine ja sõprussidemete loomine,
keeleline tunnetus.
7. Positiivse maailmapildi loomine ja enesekindlus.
2. Põhimõtted:
Õppekorralduses ja õppesisu valikul arvestatakse vanuselisi ja individuaalseid iseärasusi ning
lähtutakse igast lapsest individuaalselt.
Igas tunnis pööratakse tähelepanu ja suheldakse iga lapsega, mängutakse meeskonna mänge
ja vesteldakse jooksva teema üle.
Gruppides, mis osalevad First Lego League või teistel robootika võistlustel juhindutakse ka
selle võistluse põhimõtetest.
Huviringides on oluline meeskonna tunnetus ja reflekteerimine.
Õppimine on enesearendav ja motiveeriv protsess.
Õpetaja on suunaja ja juht, kes planeerib tegevust vastavalt õppegrupi vanusele ja
vajadustele.
3. Õppetöö korraldus ja maht:
Huvikooli õppekava koosneb kursustest, mis on jagatud kolme vanusegrupi vahele: lasteaia
lapsed ja kooli algklasside lapsed ja noored vanuses 10- 16.
Õppe kestus ja maht: Õppetegevus algab 15. septembril ja lõpeb 31. mail. Õppetöö toimub
paarides, õppetöö sagedus 1 kord nädalas lasteaias 45-60 minutit, nooremas kooliastmes 90
min ( 2* 45 min), vanemas kooliastmes 2*60 min. Koolides on kõik vaheajad samal ajal
põhiõppe vaheaegadega.
Õppeaeg: Õppeaeg meie koolis võib kesta 5. aastat ja viimasel astmel kuni kolm aastat.
Viiendal kursusel võib õppida mitu aastat järjest, sest ülesanded ja nende raskusaste
varieeruvad vastavalt laste vanusele ja arengule ja on individuaalsed ( vt ainekava).
● Lasteaialapsed ( 5-6.a. ja 6-7.a.)
● Koolilapsed ( 6-9, 8-9, 10-16)
Õppekeel: eesti ja vene keel
Õpingute alustamise tingimused: lapsevanema avaldus
Lõpetamise tingimused: astme õppekava täitmine
Hindamine: suuline tagasiside (enesereflektsioon või õpetaja suuline tagasiside)
Lõpetamisel antav dokument: iga aasta läbimisel väljastatakse huvikooli tunnistus.
Majanduslik baas:
● Tahvelarvutid ja sülearvutid
● Tarkvarad
● Lego Education komplektid: EV3 komplektid, WeDo, Lego Lihtsate Masinate
komplektid, Learn to learn komplektid
● Projektor
● Priter
4. Ainekavad:
Lego robootika ja matemaatika lasteaiale, 5-6.a.
Lego WeDo robootika ja konstrueerimine lasteaiale, 6-7.a.
Lego WeDo baasil “Programmeerimise alused ja robootika“ ringi ainekava, 6-9.a.
Lego WeDo 2 baasil “Programmeerimise alused ja robootika “ ringi ainekava, 9-10.a.
Nutigeen RoboClubi täiskasvanutele ja lastele vanuses 10- 16.aastastele lastele.