Koolid Veebitahvlile saab lisada enda tehtud legotöid.
Väiksemate robootikute emmed ja issid, uhkustage oma laste sellel nädalal tehtud töödega siin ja vaadake, mida teised on kodus teinud. Pange kirja ka lasteaia nimi ja lapse nimi (soovi korral)
Säilitame optimismi ja tervet mõistust!
Juhendid on üks teise all. Tuleb kerida allapoole.
- FLL rühmadele ( 1- 4 klass) 16.- 30. märtsi ülesanded Juunior FLL tegijatele. Robootika koduõppe materjalid on valminud koostöös erinevate Eesti robootika huvikoolidega.
- Scratch tööjuhendid ( 3-7.kl)
- Lasteaedadele
- Lego juhendite loomine ( EV3 ja Spikega tegelevatele rühmadele)
Robootika FLL Juuniori gruppidele 1- 4 klass
Distantsõppe eesmärgid: Valmistumine FLLiks. FIRST LEGO League Jr. on hariduslik õppeprogramm, kus lapsed vanuses 5 – 9 uurivad etteantud reaalelulist teemat, ehitavad teemaga seonduva liikuva LEGO mudeli ja oma meeskonna plakati ning esitlevad neid FIRST LEGO League Jr. näitustel. Rohkem infot leiad siit.
25.mai
Kohtume oma kooli või huviringi juures, jagame lastele tunnistusi ja FLL medaleid:) Info tuleb vanemate emailile. Kohtumiseni linnalaagrites või sügisel koolis! Toredat puhkust!
18. mai
Zoomi tunnis iga meeskond tutvustab lühidalt oma hoonet. Mängime prorgammeerimismemoriini. Neile, kes ei käi zoomis on ülesanne siin:
Kui sa zoomis ei osale, siis FLLJr näituse arvestuss lähevad ja eelnevalt zoomis osaletud tunnid ja postitused padletile.
Juhend keskkonna kasutamiseks: Crossword_Labs_juhend (Katrin Uurman)
11.mai
Oma Logo tegemine. Logomakr prorgamm.
Logomakr programmi kasutusjuhend: http://aavika.weebly.com/logomakr—logode-loomine.html
Valmis logod palume panna oma grupi padletile.
4. mai
Kahoodi mäng Zoomi tunnis! Tule oma zoomi tundikohale ja osale! Järgmiseks nädalaks palun kõikidel lisada padlettidele puudu olevad pildid ( Valikuliselt: pilt enda tehtud onnist, pilt enda mahast- hoonest koos seletustega, kuidas seal liikuda, kuidas parkida, mis seal sees uudset on jne Kellel on tehtud Godbegri masina osi, siis pilt ka sellest ning kirjeldab oma väärtusi).
VÕiSTluS -LooS Nutigeeni huviringides käivatele lastele: 1. mail loosisime välja 2 FLL Lego KRAANA komplekti (korra kasutatud huviringis). Võitjad on Hugo Mustamäe gümnaasiumist ja õde- vend Sander ja Kätlin Nõmme Gümnaasiumist!
Osalemiseks:
- Saada enda tehtud Goldbergi masina video emailile nutigeen@gmail.com ( laeme kõik videod üles Nutigeen youtubi kanalile).
- Postita oma video enda rühma padletil.
- Oota, et õnn naerataks sulle.
20.aprill- viimane Goldbegi osa:
Ärge unustate padlettidele pilte panna! Lingid on saadetud emailile.
Tunnis räägime järgmisest Goldbergi masina osast. Mängime kiiruse peale puzlet. Link on padletil. Postita enda aeg padleti lingi alla.
11.aprill- 17.aprill.
3 Goldbergi masina osa: rambi lego juhend
Meeldetuletuseks, kuidas kolmandat osa teha.
Zoomi tunnis räägime järgmisest Goldbergi masina osast.
6.- aprill- 10. aprill.
Zoomi tunnis räägime järgmisest Goldbergi masina osast.
Ehitame lastega Goldbergi masinat. Eelmiseks kroraks oli ehitada kangi mehhanismil põhinev kaal või kiik.
- Vaadata sissejuhatust: Sissejuhatav video.
- Ehitada haamer (need on näidised, ei pea olema täpselt samasugune): Haamer 1 variant
- Tutvude Goldbegri masinatega:
- Nutigeeni laste tehtud videod:
30. märts- 5. aprill 2020
Kogume oma info padlettidele. Padlettide lingid on saadetud iga grupi vanemate e-mailidele.
Zoomi tundide ajad: MG 3-4 klass Kolmapäev kell 14.00
Heleni kool Kolmapäev kell 18.00
MANK rühm Kolmapäev kell 18.00
TSG 1.-2 kl reedene rühm Reede kell 14.00
TSG teisipäeva grupp Teisipäev kell 14.00 või kell 18.00
Järveküla kool Reede kell 15.00
Emili kool Reede kell 15.00
Nõmme Gümnaasium Neljapäev kell 14.00 ja kell 18.00
Mustamäe Gümnaasium 1.-2. klass Teisipäev kell 14.00 ja 18.00
16.-29.märts. Esimene teema: Kang, hoone ehitus ja väärtused
Planeerime videotunde, palun andke teada, kellele zoomi keskkond ei sobi, leiame teise kekkonna, samuti saadeti meilile küsimus aegade ja toimumise osas. Ootame tagasisidet.
First Lego Juunior koduleht on siin.
FLL videod lastele vaatamiseks ja meeldetuletamiseks teemat:)
Boomilinna ( 2020.a. teema) ehituse video, palun vaadake (lapsed pole seda näinud, lastele uus):
Kõik lapsed ehitasid sellise mudeli:
23- 27. märts.
Selleks nädalaks võiksid valmis olla joonistatud pildid ja kirja pandid väärtused. Ehitatud kang ootab oma aega ja lisaehitusjuhendit järgmisel nädalal.
Sellel nädalal FLLiks valmistuvad grupid tutvuvad padlet.com tahvliga. Igale lapse vanemale on saadetud grupi tahvli link ( lisada saava kõik ilma sisselogimiseta), kuhu tuleb üles panna:
- joonistatud maja pilt
- enda väärtused
- loovülesande pilt: ehita kodus/hoovis/ laual kas enda või enda tegelasele kodu ( see võib olla nii lapse suuruses kui ka pisikesele tegelasele).
- laikida teiste postitusi ja kirjutada, mida põnevat laps on koduõppel teinud.
Tahvlit saab täiendada jooksvalt. Hoidke alles kiike, mida tegite eelmine nädal, järgmiselnädalal tuleb sellele täiendus.
Inspiratsiooni videod enda onni või maja ehitamiseks ( #toaonniväljakutse #nutigeen #püsinkodus )
Scratch
Scratch ülesanded 3-7 klassile ( MG 3-7 klass, NG 3 klass, EV3 rühmad). Soovi korral võivad Scratshiga alustada ka nooremad.
- Scratch Tartu Ülikooli juhedid: Scrach juhendid.
- Scratch programmi on võimalik tõmmata nii endale arvutisse kui ka luua Scratchi konto ja teha programme otse internetis.
- Lasteaedadele ja esimestele klassidele soovitame Sctratch juuniori programmi: https://www.scratchjr.org/
- Õpetaja Scratshiga tegelevatele lastele lisajuhised emailile. Lastel on võimalik osaleda Scratchi võistlusel. Teemad tulevad vastavalt vanusele.
-
- Tingimused: Scratchi olümpiaadil osalemiseks peab andma teada sellest meilile nutigeen@gmail.com.
- Projekt on vaja teha Scratch internetiversioonis luues eelnevalt oma konto.
- Projekti keel: inglise keel!
- Meie tähtajaks on kooli tagasitulek või 13. aprill 2020, projekti valmimisel palun lastel saata projekti link aadressile nutigeen@gmail.com
- Võistluse juhend ja materjalid on siin.
- Projekti teemad:
-
- Nomination “My world” Projects of participants of 7-8 year old.
The project is an animated story – it must be made in the Scratch programming environment.
The participant chooses an object of observation or research from the surrounding world,
comes up with an entertaining plot and creates an animated story.
Topics may vary, for example: my family, my toys, my pet, my home, my friends, etc. - Nomination “My book” Projects of participants of 9-10 year old ( Lemmikraamatu animeerimine)
The project is a voiced animated story – must be made in the Scratch programming environment.
The participant chooses a favorite work of a writer or poet and retells the story through animation.
The participant can take on the role of the author of the work and present the voiced animated story of his own composition. - Nomination “Know-all” Projects of participants of 11-12 year old.
The project is a computer game quiz – must be made in the Scratch programming environment.
The participant chooses one of the subject/interdisciplinary areas: “Mathematics”, “History”, “Robotics”, etc., comes up with a tutorial plot, creates characters that play the role of the quiz hosts, makes up different types of questions, programs a counter of correct/wrong answers. - Nomination “Games” Projects of participants of 13-14 year old. The project is a computer game – must be carried out in the Scratch programming environment.
The participant can come up with a new game or take as a basis the plots of famous computer games.
The game should be a complete project, understandable to a beginner.
The game must have at least three parts: the beginning, the game period, the end of the game.
Lasteaedadele ( ja algkoolile)
Lego mudelite disain
Programmeerimine keskkonnas Roberta lab
Aprilli lõpus alustasime programmeerimsiega roberta lab keskkonnas.
- Liikumine. Link videotunnile. Kodune ülesanne: programmeerida Ev3 robot nsõitma stardist kaugemasse parklasse.
- Kaugusandur. Sama tüüpi kodune ülesanne värvianduriga: programmeerida robot sõitma stardist mingit värvi jooneni ja keerama.
- Joonistamine ( 8.mai- 13.mai)
- 22. mai VIRTUAALvõistlus kell 15.00- 17.00
Siin on juhend StudIO programmi jaoks. Juhendis on kirjeldatud kust tõmmata programm, kuidas otsida sobiva komplekti klotse, kuidas neid keerata ja liigutada, kuidas salvestada ning kuidas salvestatud mudelist juhendit teha.
Ülesanded on eelkõige Mustamäe Gümnaasiumi 4- 7 kl (tund reedel), elektroonika ringi ( TSG-s reedeti) ja reedesel Ev3 rühmal.
Palume koostada oma mudel-juhend või teha failis antud ülesanne ja saata meilile nutigeen@gmail.com
Küsimuste korral palun esialgu kirjutage:)
StudIO programmi juhend 3.-7. klassile III.osa
StudIo programmi juhend 3.-7.klassile II. osa